Finn hvilket flyseskap flyr direkte fra Oslo Gardermoen til Amsterdam Schiphol, pÄ hvilke dager og bestill direkte flyreiser.
Avganger med direktefly
mandag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
tirsdag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
onsdag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
torsdag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
fredag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
lĂžrdag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +13 mer
Aeromexico, Air Canada, +14 mer
12
13
sĂžndag
Aeromexico, China Southern, Delta, +12 mer
Aeromexico, China Southern, +13 mer
11
12
Returreiser med direktefly
mandag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
tirsdag
Aeromexico, China Southern, Croatia Airlines, +15 mer
Aeromexico, China Southern, +16 mer
14
15
onsdag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
torsdag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
fredag
Aeromexico, China Southern, Delta, +12 mer
Aeromexico, China Southern, +13 mer
11
12
lĂžrdag
Aeromexico, China Southern, Delta, +11 mer
Aeromexico, China Southern, +12 mer
10
11
sĂžndag
Aeromexico, Air Canada, China Southern, +15 mer
Aeromexico, Air Canada, +16 mer
14
15
Flyvningen mellom Trondheim og Amsterdam var knallbra! Denne ble flÞyet av KLM selv. Men flyet fra Amsterdam til Alicante ble flÞyet av Transavia, og dette var en skuffelse fra begynnelse til slutt! For det fÞrste startet fikk vi mail med beskjed om at maks stÞrrelse pÄ handbagasje pÄ dette flyet var 40x30x20cm, noe som er betraktelig mindre enn hva andre tillater. Mens vi stod og ventet pÄ Ä boarde, kom det ei dama og merket alle som hadde normal stÞrrelse pÄ handbagasjen, med at bagasjen var ok. Hadde man vist dette, sÄ hadde vi tatt med normal handbagasje. Og sÄ startet de ombordstigningen etter flyet egentlig skulle ha tatt av, og flyet var der i god tid fÞr. Ombord pÄ flyet, sÄ var det sÄ trangt at det var umulig Ä sitte normalt! Nei dette var en stor skuffelse. Blir ikke Ä bruke KLM pÄ denne ruten igjen, sÄ lenge Transavia flyr
Flyvningen mellom Trondheim og Amsterdam var knallbra! Denne ble flÞyet av KLM selv. Men flyet fra Amsterdam til Alicante ble flÞyet av Transavia, og dette var en skuffelse fra begynnelse til slutt! For det fÞrste startet fikk vi mail med beskjed om at maks stÞrrelse pÄ handbagasje pÄ dette flyet var 40x30x20cm, noe som er betraktelig mindre enn hva andre tillater. Mens vi stod og ventet pÄ Ä boarde, kom det ei dama og merket alle som hadde normal stÞrrelse pÄ handbagasjen, med at bagasjen var ok. Hadde man vist dette, sÄ hadde vi tatt med normal handbagasje. Og sÄ startet de ombordstigningen etter flyet egentlig skulle ha tatt av, og flyet var der i god tid fÞr. Ombord pÄ flyet, sÄ var det sÄ trangt at det var umulig Ä sitte normalt! Nei dette var en stor skuffelse. Blir ikke Ä bruke KLM pÄ denne ruten igjen, sÄ lenge Transavia flyr
Typsik tursitklasse som pÄ ethvert flyselskap; greit nok, liten plass, mat som forventet (ikke noe sÊrlig) men turen gikk fint og uten overraskelser. KLM er alltid ok Ä reise med.
Delayed flight departure communicated a little in advance (at least wasn't after departure time), although message sent in app around 11:30 that flight was ready for boarding, which it clearly wasn't as incoming passengers were still disembarking. Disembarking still hadn't finished by 11:40 when we should supposedly board (under the delayed time). Boarding eventually around 11:50-11:55. Never heard any reason for the delay, which is perhaps no worse than the usual tripe that the late departure was due to the late arriving plane. Pushback was regardless not too far behind the revised time - around 12:15, compared to 12:10 advice. Not entirely surprising with a late arrival, gate was reassigned, but we're then basically abandoned on the tarmac and parking bay - seems someone forgot that passengers need somehow other than the emergency slides to get off the plane; all having to ultimately depart via the rear door. Proof, well, that flying in the "pointy end" of the plane doesn't get you to your desination any quicker. Good (for me), but a little surprising from past travels, that the crew seemed to just go straight to English speaking to passengers instead of using German. Perhaps on a short flight, that is just quicker and easier. All good with the food, and in contrast to the connecting flight I had into CPH, could actually be considered a meal; despite not knowing exactly what it was. The chocolate mousse thing for the dessert went down very nicely. Crew polite and service oriented; although did put the napkin for my second orange juice down upside down (the logo was face down).
Flyet fra Oslo til BodÞ var nesten en halv time forsinket, og vi var 57 personer som skulle videre med forskjellige WiderÞe-fly, og de valgte Ä vente pÄ oss alle. Fantastisk flott gjort av WiderÞe
Not sure why the gate information would show "boarding" and then "gate closing" before anyone had actually started boarding. Was ultimately sat before the scheduled takeoff time, although takeoff was after the schedule. Favourable flying conditions allowed us to land 5 minutes early, although as there was another plane still sitting at our gate on arrival meant we were ultimately late to the gate (giving gate / disboarding times would be more honest than just the scheduled landing time). Somehow, even though there was a plane sitting at our gate on arrival, when we were allowed to taxi to the gate, there were apparently no ground staff there. What? Even though there was an incoming plane, they went elsewhere? Staff on the plane and the meal service were fine.
Reisen ble kansellert begge veier pga streiken. Snakk om sevice
Billettene vÄre ble kansellert pga streiken. Nye billetter tur/retur Barcelona kom pÄ 19.500,-
SAS er i ferd med Ä bli hÄplÞst utdatert for business reisende, dessverre. Man kaller det Plus og selger det inn som en business class, men det er jo bare tull... Reise fra CPH til Island var med Icelandair, full business og topp service, reise fra Reykjavik til Oslo, med SAS, var et svÊrt gammelt fly, gamle og dÄrlige seter, fullt av mennesker som sild i tÞnne og dÄrlig mat. Mens flyet fra Oslo til Stavanger var nytt, alt var bedre men det burde vÊrt motsatt; lengre distanser, bedre komfort, for fullt betalende passasjerer, men det tenker ikke SAS pÄ. Jeg faser ut SAS fra nÄ av og vil fly mest mulig med andre selskap ut fra Stavanger, sÄ det blir nok mer KLM fra nÄ av..
Spiste ikke noe mat. Det var ingen underholdning pÄ denne flyvninger.
Lang kĂž inn til venterom. Deretter ny kĂž for ombordstigning. Passkontrollen rask via elektronisk sjekk. Grei service ombord.
Jeg reiste pÄ en billig billett og fikk det jeg betalte for. Flyet var punktlig, men kunne vÊrt bedre renholdt.
Plutselig kun 15 minutter med internett! Jeg hadde koblet meg opp fÞr avgang uten Ä vÊre klar over denne vesentlige endringen, for at nettforbindelsen sÄ ble kuttet mens den fortsatte Ä telle minutter, for sÄ Ä fÄ beskjed om at de 15 minuttene var brukt opp, nÄe jeg en times tid senere prÞvde Ä koble meg pÄ igjen :(
Oslo Gardermoen (undefined)Norge
Amsterdam (AMS)Nederland