Vanlige spørsmål om Trips
  1. Hva er e-postadressen jeg videresender bestillingskvitteringene mine til?
  2. Kan jeg bestemme hvilken reise bestillingskvitteringen legges til under?
  3. Kan jeg videresende bestillingskviteringer til Trips fra mer enn én e-postadresse?
  4. Hvilke typer e-poster kan Trips ta imot?
  5. Jeg sendte bestillingskvitteringen min via e-post til trips@kayak.no, men den vises ikke. Hva bør jeg gjøre?
  6. Hvor ser jeg reisene mine i Trips?

Slik kommer du i gang med Trips
Trenger du mer hjelp?


1. Hva er e-postadressen jeg videresender bestillingskvitteringene mine til?

Videresend bestillingskvitteringer fra innboksen til trips@kayak.no. Hvis du ikke har en trips@kayak.no-konto knyttet til e-postadressen, oppretter vi automatisk en for deg og sender deg en bekreftelse på e-post. Klikk på koblingen i e-posten vi sendte deg for å bekrefte kontoen.

gå til toppen

2. Kan jeg bestemme hvilken reise bestillingskvitteringen legges til under?

Du kan spesifisere reisens navn der hvor du ønsker at reiseinformasjonen skal sendes. Dette gjør du ved å bruke navnet på en eksisterende reise i emnefeltet i e-posten når du videresender en kvittering til trips@kayak.no.

gå til toppen

3. Kan jeg videresende bestillingskviteringer til Trips fra mer enn én e-postadresse?

Ja. På siden Innstillinger for Trips finnes det en seksjonen som heter «Bestillingskvitteringer». Legg til eventuelle e-postadresser du vil videresende bestillingskvitteringer fra. Merk at personen som eier e-postadressen er nødt til å bekrefte at vedkommende ønsker at bestillingskvitteringer skal legges til på Trip-siden din i stedet for sin egen.

gå til toppen

4. Hvilke typer e-poster kan Trips ta imot?

Stort sett alle. Så lenge du videresender e-posten fra innboksen din (og ikke direkte fra leverandøren), kan Trips behandle ren tekst, HTML, vedlegg med mer.

gå til toppen

5. Jeg sendte bestillingskvitteringen via e-post til trips@kayak.no, men den vises ikke. Hva bør jeg gjøre?

Prøv først å logg ut og inn igjen. Hvis reisen din fortsatt ikke vises, har du mest sannsynlig videresendt bestillingskvitteringen fra en annen e-postadresse enn den du bruker for å logge på KAYAK. Dette skjer som oftest med smarttelefon-brukere som bruker ulike e-postadresser for å logge inn på nett og telefon.

gå til toppen

6. Hvem kan se reisene mine?

Hvis du publiserer eller sender en kobling til en av reisene dine via e-post, kan alle som får tilgang til denne koblingen se reisen. Men ingen grunn til bekymring – sensitiv informasjon som bestillings- og betalingsdetaljer, navn på reisende og e-postadresser, vises ikke. Reisen din er ikke synlig for søkemotorer.

Hvis du ønsker at noen skal kunne se alle bestillingsdetaljene i reisen, kan du spesifikt legge dem til som samarbeidspartner. Klikk på koblingen «Del» øverst på Trips-siden, skriv inn e-postadressen du vil dele med, og merk av boksen “Kan redigere denne reisen”. Av sikkerhetsgrunner er det kun registrerte KAYAK-brukere som får tilgang til bestillingsdetaljene.

Hvis du ønsker å automatisk dele med andre alle nye reiser du oppretter, kan du konfigurere det på siden Innstillinger for Trips. Bare legg til e-postadressen deres i seksjonen «Automatisk del nye reiser med…»

gå til toppen