Slik kommer du i gang med Trips
Trenger du mer hjelp?
Videresend bestillingskvitteringer fra innboksen til trips@kayak.no. Hvis du ikke har en trips@kayak.no-konto knyttet til e-postadressen, oppretter vi automatisk en for deg og sender deg en bekreftelse på e-post. Klikk på koblingen i e-posten vi sendte deg for å bekrefte kontoen.
2. Kan jeg bestemme hvilken reise bestillingskvitteringen legges til under?Du kan spesifisere reisens navn der hvor du ønsker at reiseinformasjonen skal sendes. Dette gjør du ved å bruke navnet på en eksisterende reise i emnefeltet i e-posten når du videresender en kvittering til trips@kayak.no.
3. Kan jeg videresende bestillingskviteringer til Trips fra mer enn én e-postadresse?Ja. På siden Innstillinger for Trips finnes det en seksjonen som heter «Bestillingskvitteringer». Legg til eventuelle e-postadresser du vil videresende bestillingskvitteringer fra. Merk at personen som eier e-postadressen er nødt til å bekrefte at vedkommende ønsker at bestillingskvitteringer skal legges til på Trip-siden din i stedet for sin egen.
4. Hvilke typer e-poster kan Trips ta imot?Stort sett alle. Så lenge du videresender e-posten fra innboksen din (og ikke direkte fra leverandøren), kan Trips behandle ren tekst, HTML, vedlegg med mer.
5. Jeg sendte bestillingskvitteringen via e-post til trips@kayak.no, men den vises ikke. Hva bør jeg gjøre?Prøv først å logg ut og inn igjen. Hvis reisen din fortsatt ikke vises, har du mest sannsynlig videresendt bestillingskvitteringen fra en annen e-postadresse enn den du bruker for å logge på KAYAK. Dette skjer som oftest med smarttelefon-brukere som bruker ulike e-postadresser for å logge inn på nett og telefon.
6. Hvem kan se reisene mine?Hvis du publiserer eller sender en kobling til en av reisene dine via e-post, kan alle som får tilgang til denne koblingen se reisen. Men ingen grunn til bekymring – sensitiv informasjon som bestillings- og betalingsdetaljer, navn på reisende og e-postadresser, vises ikke. Reisen din er ikke synlig for søkemotorer.
Hvis du ønsker at noen skal kunne se alle bestillingsdetaljene i reisen, kan du spesifikt legge dem til som samarbeidspartner. Klikk på koblingen «Del» øverst på Trips-siden, skriv inn e-postadressen du vil dele med, og merk av boksen “Kan redigere denne reisen”. Av sikkerhetsgrunner er det kun registrerte KAYAK-brukere som får tilgang til bestillingsdetaljene.
Hvis du ønsker å automatisk dele med andre alle nye reiser du oppretter, kan du konfigurere det på siden Innstillinger for Trips. Bare legg til e-postadressen deres i seksjonen «Automatisk del nye reiser med…»