IATA-kode | SK |
---|---|
Ruter | 429 |
Populær rute | Oslo Gardermoen til Trondheim Værnes (TRD) |
Flyplasser håndtert | 107 |
Populær flyplass | Oslo Gardermoen |
Delayed flight departure communicated a little in advance (at least wasn't after departure time), although message sent in app around 11:30 that flight was ready for boarding, which it clearly wasn't as incoming passengers were still disembarking. Disembarking still hadn't finished by 11:40 when we should supposedly board (under the delayed time). Boarding eventually around 11:50-11:55. Never heard any reason for the delay, which is perhaps no worse than the usual tripe that the late departure was due to the late arriving plane. Pushback was regardless not too far behind the revised time - around 12:15, compared to 12:10 advice. Not entirely surprising with a late arrival, gate was reassigned, but we're then basically abandoned on the tarmac and parking bay - seems someone forgot that passengers need somehow other than the emergency slides to get off the plane; all having to ultimately depart via the rear door. Proof, well, that flying in the "pointy end" of the plane doesn't get you to your desination any quicker. Good (for me), but a little surprising from past travels, that the crew seemed to just go straight to English speaking to passengers instead of using German. Perhaps on a short flight, that is just quicker and easier. All good with the food, and in contrast to the connecting flight I had into CPH, could actually be considered a meal; despite not knowing exactly what it was. The chocolate mousse thing for the dessert went down very nicely. Crew polite and service oriented; although did put the napkin for my second orange juice down upside down (the logo was face down).
Flyet fra Oslo til Bodø var nesten en halv time forsinket, og vi var 57 personer som skulle videre med forskjellige Widerøe-fly, og de valgte å vente på oss alle. Fantastisk flott gjort av Widerøe
Not sure why the gate information would show "boarding" and then "gate closing" before anyone had actually started boarding. Was ultimately sat before the scheduled takeoff time, although takeoff was after the schedule. Favourable flying conditions allowed us to land 5 minutes early, although as there was another plane still sitting at our gate on arrival meant we were ultimately late to the gate (giving gate / disboarding times would be more honest than just the scheduled landing time). Somehow, even though there was a plane sitting at our gate on arrival, when we were allowed to taxi to the gate, there were apparently no ground staff there. What? Even though there was an incoming plane, they went elsewhere? Staff on the plane and the meal service were fine.
Reisen ble kansellert begge veier pga streiken. Snakk om sevice
Billettene våre ble kansellert pga streiken. Nye billetter tur/retur Barcelona kom på 19.500,-
SAS er i ferd med å bli håpløst utdatert for business reisende, dessverre. Man kaller det Plus og selger det inn som en business class, men det er jo bare tull... Reise fra CPH til Island var med Icelandair, full business og topp service, reise fra Reykjavik til Oslo, med SAS, var et svært gammelt fly, gamle og dårlige seter, fullt av mennesker som sild i tønne og dårlig mat. Mens flyet fra Oslo til Stavanger var nytt, alt var bedre men det burde vært motsatt; lengre distanser, bedre komfort, for fullt betalende passasjerer, men det tenker ikke SAS på. Jeg faser ut SAS fra nå av og vil fly mest mulig med andre selskap ut fra Stavanger, så det blir nok mer KLM fra nå av..
Fordeler: SAS oversjøisk er nesten alltid veldig bra
God service
Fordeler: Service
Ulemper: Spørsmål om underholdning og mat bør få et valg med «ikke relevant»
Nytt fly, topp nivå!
Fordeler: Alt
Ulemper: Ingenting.
Behagelig reise men noe problematisk før innsjekking
Fordeler: Setene er behagelige, og selv i SAS Go er det mulig å legge setene lenger ned enn jeg er vant til hos en del andre flyselskaper i samme seteklasse.
Ulemper: Det er ikke mulig å bestille spesialmåltid samtidig med billettene, man må ringe. Dette virker unødvendig tungvint, spesielt med tanke på at det var ekstra lang ventetid hos kundeservice i den aktuelle perioden. Heldigvis var det mulig å få hjelp via Facebook, men det er visst ikke vanlig.
Ulemper: Forsinkelse Lite utvalg av mat
What you shoukd expect
Ulemper: Planes are getting old. Seats are not the most comfortable.
Klassisk standard SAS
Fordeler: SAS tilbyr forutsigbart god o tilstrekkelig service i alle avseende.
Ulemper: Der var alt for litt mat å kjøpe ombord, tok slutt ... unødvendig irriterende på morgenfly.
Ulemper: Spørsmål om mat og underholdning bør få et alternativ med "ikke relevant" eller lignende, siden det mat evt må kjøpes og siden underholdning ikke alltid er et tilbud.
Ulemper: Mat og underholdning er enten valgfritt (kan kjøpes) eller ikke-eksisterende og spørsmålene bør derfor kunne besvarer med "ikke relevant" eller lignende
Fordeler: Hyggelig personale
Ulemper: Dårlig luft.
Alltid en fornøyelse å fly med Lufthansa
Fordeler: Helt nytt fly, god komfort, god service
Ulemper: Ikke noe spesielt å anmerke
Fordeler: Reiste på ordentlig Business klasse før første gang, over et langt flyskrekk. Må si at dette er den beste flyturen jeg har hatt noensinne. Både mat og komfort ombord i flyet. Dessverre fikk vi ikke Business på returen, da det var fullt flere mnd i forveien. Var da nedtur å reise hjem på vanlig klasse.
Ulemper: På Business, likte jeg alt. Litt vanskelig å finne ut av stolen, men gikk greit etter hvert. (Avansert stol)
Forferdelig service
Ulemper: Var på gate i god tid. Gaten ble plutselig flyttet pga forsinket fly - rakk ikke frem til ny gate. SAS helt uinterresert i å hjelpe med å få ny billett. Faktisk så dårlig kundebehandling at finner ikke ord. Meget ubehagelig møte med SAS om kommer til å fortelle alle om hvor dårlig dere behandler mennesker. Flyr denne strekningen flere ganger i måneden men dette er noe av det værste jeg har opplevd. De ville ikke engang hjelpe med å kjøpe ny billett. Endte opp å fly med KLM, super service hos dem. Sitter å tenker jeg burde detaljere denne dårlige opplevelsen hos SAS på alle digitale plattformer.
Fordeler: Veldig bra, ikke noe å bemerke, fikk det jeg trrengte.
Grei flyvning
Fordeler: Hyggelig personale, grei mat
Ulemper: Ikke noe spesielt å anmerke.
Fordeler: Hyggelig besetning
Ulemper: Svært begrenset vareutvalg, kabinen bar preg av at flyet ikke var av de nyeste.
Når du reiser med Scandinavian Airlines, kan ikke håndbagasjen være større enn 55x40x23 cm. Hvis håndbagajsen er større enn dette, vil Scandinavian Airlines sine ansatte mest sannsynlig be deg om å betale for en ekstra innsjekket bagasje.
Scandinavian Airlines har direktefly til 106 byer i 32 ulike land. Trondheim, Oslo, and Stavanger er de mest populære byene Scandinavian Airlines flyr til.
Scandinavian Airlines har det meste av flydriften sin i Oslo.
KAYAK er en reisesøkemotor, noe som betyr at vi kontinuerlig søker på tvers av hele Internett for å finne de beste prisene for brukerne våre. Vi behandler over 2 milliarder flyforespørsler i året, og dette gjør at vi kan vise et stort utvalg priser og alternativer på flyvninger for alle flyselskaper, deriblant Scandinavian Airlines.